10 نکته برای نوشتن رمان

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

10 نکته برای نوشتن رمان
نویسنده : ANIMA تاریخ : یک شنبه 11 اسفند 1398

این 10 نکته به شما در نوشتن رمان کمک می کند

نکاتی برای نوشتن رمان

1. هدف خود را بنویسید

هنگامی که هیچ مهلت یا هدفی برای پایان یافتن نباشد ، تکمیل پروژه شما می تواند بسیار سخت باشد.

به همین دلیل این قانون شماره 1 در لیست است: مهلت قابل اندازه گیری و هدف نوشتن را تنظیم کنید.

بیشتر رمان ها بین 50،000 تا 100،000 کلمه هستند. از آنجا که اضافه کردن کلمات نسبت به برش راحت تر است ، اغلب بهتر است هدف اولیه شمارش کلمه خود را از 75000 کلمه برای اولین پیش نویس خود تنظیم کنید.

برای تعیین بهترین اهداف نوشتن و مهلت برای شما ، به این فکر کنید که چند کلمه در یک روز می توانید بنویسید. من به طور کلی می توانم به راحتی بین 2500 تا 4000 کلمه در روز بنویسم ، بنابراین تعیین هدف از 75000 کلمه در 30 روز برای من منطقی است

مهلت مقدماتی شما را به مرزهای شما سوق می دهد و حتی وقتی انگیزه ای برای نوشتن ندارید می نویسید.

2. قبل از نوشتن آماده شوید

در حالی که بعضی از نویسندگان فقط برای نوشتن بدون برنامه و ایده روی صفحه کلید می نشینند ، ادامه دادن یک داستان دشوار است یا ممکن است به نویسنده ضربه بزنید. با تهیه یک خلاصه داستان اصلی ، نقشه ذهن یا طرح کلی ایده های خود ، هر زمان که در هنگام نوشتن با آن روبرو شدید ، می توانید به منابع مراجعه کنید.

روشهای مختلفی برای آماده سازی برای نوشتن رمان وجود دارد.

در اینجا فقط چند نمونه برای روشهایی که می توانید تهیه کنید:

خلاصه داستان 1-2 رمان را بنویسید

یک طرح کلی برای رمان خود ایجاد کنید

برای سازماندهی و برنامه رمان خود از Evernote استفاده کنید

با ایده هایی برای رمان خود یک نقشه ذهن ایجاد کنید

چگونه از برنامه ریزی رمان خودداری کنید

کار مقدماتی کمی می تواند به شما کمک کند در هنگام نوشتن به شما متمرکز و در کار باشید. انجام همه تحقیقات و ایده های شما در یک مکان نیز می تواند برای سازماندهی افکار و ایده ها بسیار مفید باشد.

3. شخصیت های خود را بشناسید مصاحبه شخصیت شخصیت نوشتن رمان

هرچه شخصیت های خود را بهتر بشناسید ، نوشتن آسان تر خواهد شد. با شخصیت های خود و همچنین دوست نزدیک خود آشنا شوید.

لازم نیست که هر جزئیات کمی راجع به شخصیت خود در داستان بنویسید - اما هرچه شخصیت خود را بیشتر بشناسید ، قادر خواهید بود صحنه های جدیدی را تصور کنید و داستان را توسعه دهید.

آیا برای ایجاد شخصیت های قوی به کمک نیاز دارید؟ لیست ما از سؤالات مربوط به توسعه کاراکترها و چگونگی توسعه شخصیت های قوی را در رمان خود مشاهده کنید .

4- هنگام نوشتن رمان از ابزارهای مناسب استفاده کنید

کمک نوشتن رمان

اگر از مایکروسافت آفیس یا Open Office برای نوشتن رمان خود استفاده می کنید ، احتمالاً طی این روند ناامید خواهید شد. در حالی که این برنامه ها برای برخی از پروژه های نوشتن بسیار عالی است ، اما بیشتر نویسندگان حرفه ای از نرم افزاری استفاده می کنند که مخصوص نویسندگان ساخته شده است.

تعداد زیادی برنامه و ابزار عالی وجود دارد که به شما کمک می کند به راحتی کتاب خود را بنویسید. نکته اصلی این است که اطمینان حاصل کنید که هر آنچه استفاده می کنید تولیدی ، قابل اعتماد و کارآمد است.

فراتر از نرم افزار و سخت افزار ، موارد مهم دیگری نیز وجود دارد - مانند راحت بودن هنگام کار! هرگز اهمیت یک صندلی اداری خوب ارگونومیک را دست کم نگیرید!

5- برنامه زمان نوشتن - و در واقع نوشتن!

برای نوشتن وقت بگذارید

هیچ وقت زمان مناسبی برای نوشتن وجود نخواهد داشت. انتظار برای زمانی که بیشتر وقت دارید روشی مطمئن است که هرگز نوشتن کتاب خود را شروع نکنید. پیدا کردن انگیزه برای نوشتن ممکن است آسان نباشد ، اما گاهی اوقات زمان برنامه ریزی دقیقاً سخت است!

 دانلود انواع کتاب های ابرانی و خارجی زمانی را در طول روز برنامه ریزی کنید که بتوانید با حداقل حواس پرتی بنویسید و بنشینید. اگر می توانید از اینترنت جدا شوید و خود را مجبور به نوشتن کنید. این کار را یک بار انجام دهید. وقت گذاشتن برای نوشتن به شما در تکمیل رمان کمک می کند.

6. ابتدا بنویسید ، بعداً ویرایش کنید

نکاتی برای نوشتن پیش نویس اول رمان

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که نویسندگان جدید مرتکب می شوند ، ویرایش هنگام نوشتن است. در مورد ایجاد اولین پیش نویس خود نگران نباشید - این می تواند در مرحله تجدید نظر بعد از کامل شدن اولین پیش نویس انجام شود.

سعی کنید از خواندن آنچه فقط نوشتید جلوگیری کنید و فقط به جلو حرکت کنید. همیشه می توانید جملات را ویرایش کرده و صحنه ها را برش دهید یا بعداً صحنه ها اضافه کنید.

پست ما در مورد چگونگی نوشتن 2500+ کلمه در روز همچنین نکات و تکنیک های زیادی برای نوشتن هرچه بهتر دارد.

7. سریع بنویسید

اگر مهلت تعیین کرده باشید ، نوشتن سریع به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید. همچنین به شما کمک می کند تا در هنگام نوشتن ، کار دوم را حدس بزنید.

از جریانی از آگاهی بنویسید که فقط می نویسید هرچه راجع به داستان شما به ذهن خطور می کند. خیلی نگران نباش نکته مهم کم کردن کلمات است.

8. با دیگران ارتباط برقرار کنید

نوشتن می تواند تنها باشد. پیوستن به گروه نوشتن می تواند به شما کمک زیادی کند! گروه شما می تواند محلی برای پرسیدن سؤال ، پاسخگو ماندن و نكات و منابع خود با دیگران برای به اشتراک گذاشتن انگیزه و تشویق شما باشد.

9. از خلاقیت خلاقانه استفاده کنید

نوشتن یک فرایند خلاق است و نشستن در یک نقطه تمام وقت خیره شدن به یک صفحه نمایش برای ورزش عضلات خلاق کار چندانی نمی کند.

نقاشی کنید ، نقاشی کنید ، بکشید یا پیاده روی کنید یا نوت بوک خود را به کافی شاپ یا پارک ببرید. بیرون رفتن و انجام کاری به شما کمک می کند تا انرژی خود را مجدداً در نوشتن مقاله ادامه دهید.

10. تسلیم نشو!

بارها و بارها احساس ترک کردن خواهید کرد. اما پایداری و کوشش در پایان کار مهم است. به مهلت خود و اهداف نوشتن بمانید و در آن ادامه دهید. شما می توانید آن را انجام دهید!

و البته وقتی سرانجام نگارش آن کتاب به پایان رسید ، شما آمادگی یادگیری نحوه انتشار کتاب خود را دارید !

آیا برای نوشتن رمان نکاتی دارید؟ افکار و ایده های خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.